CHOP CULT HOME
Email Password
Search
Page 3 of 6 First 12345 ... Last
  1. #41

    Default

    As in my changeable path to building this bike ,
    Gonna slice a wedge off the bottom of the tank with the line running from the bottom of the front mounting tab to the base of the rear of the tank , i think this may look real cool , have asked someone to quote for fitting a flat base in its place and losing the tunnel completely .
    I fear it maybe too expensive but I’ve gotta check it out as there something I like about the tank !
    Last edited by dowood1; 07-11-2019 at 1:33 PM.

  2. #42

    Default

    Click image for larger version. 

Name:	06796525-6DC6-4E02-8303-4E710897AC25.jpg 
Views:	5 
Size:	130.7 KB 
ID:	95625Click image for larger version. 

Name:	A897EB85-6BA4-468E-9050-0A6B849822EC.jpg 
Views:	12 
Size:	141.5 KB 
ID:	95626
    Have chopped the tank and it seems to “belong” there now , so I think I’m comfortable with it ! Depending on how much the mods cost, lol
    Any opinions welcomed

  3. #43

    Default

    Sorry bout the upside down pic !

  4. #44

    Default

    Just when I thought I’d got it sorted and I had a tank albeit damaged and needing some reworking !
    Just as I was about to pack it away after the trial fitting , I fumbled it and dropped it on my tools on the concrete floor , giving it two more significant dents . DOH!
    So I looked on e bay again and found a nicely priced sportster tank on there . And bought it in the spot . Which I think will do the job nicely .

  5. #45

    Default

    Click image for larger version. 

Name:	DB6BB76A-2F0F-44AE-A880-CD6226754305.jpg 
Views:	6 
Size:	26.0 KB 
ID:	95654
    Ok I like some of this set up
    The top rails are easy just slice a bit out the seat rails where they flair out at the front slug and weld back together ,will line up with the back portion of the s/a ok , sorted !
    Not so sure I like the lower rails tho doesn’t look right or strong enough to me .
    So think I’ll have to get some tube bent up for that . So the original rails flair in to meet the back portion of the s/a again so I can slug and weld them again , Can’t see anyway other reasonably elegant way round that on a budget build ?

  6. #46

    Default

    There’s lots of great pics of bikes on this site and the web in general . But even though I don’t own a dog or an umbrella , this is the one I keep going back too for motivation on my build !
    Click image for larger version. 

Name:	1D577498-3206-42BB-A62D-E3B26B8630E7.jpg 
Views:	14 
Size:	102.1 KB 
ID:	95672
    Last edited by dowood1; 07-15-2019 at 8:45 AM.

  7. #47

    Default

    Just realised , Doh !
    That with the carb to be’s. Fuel intake sitting a few inches below the tank ( not up in the middle of it ) I will be able to get rid of the fuel pump .
    Which will mean less weight and less junk to hide / lug around .

  8. #48

    Default

    Click image for larger version. 

Name:	9CEA5AA6-C1CF-4144-9684-04D1AFBADCFC.jpg 
Views:	2 
Size:	24.0 KB 
ID:	95844
    The guy didn’t wanna post , so I rode 180 miles to pick the “new “ tank up yesterday , my first serious ride on the bike as it now is ! !
    The air filter has also turned up .
    Starting to get nearer to my target , but still loads to do / spend. Lol
    Last edited by dowood1; 07-23-2019 at 4:39 AM.

  9. #49

    Default

    After putting some miles on the bike , my first thought was the spring seat wasn’t working for me .
    So I’ve put the modded virago seat back on but lower and with out the fake springs this time .
    A much better arrangement !

  10. #50

    Join Date
    Oct 2018
    Posts
    245

    Default

    What does the Virago seat look like?

  11. #51

    Default

    This ones off a 535 , it would fit flat on the seat rails ( hard tailed ) but my backs not so keen on that now .
    I did take the cover off and trim off some of the excess down turn on the sides as well .
    It works well for me Click image for larger version. 

Name:	2D61DEAD-D315-45EE-ABFF-34F22CB9FE29.jpg 
Views:	5 
Size:	112.8 KB 
ID:	96042
    Last edited by dowood1; 08-02-2019 at 4:00 PM.

  12. #52
    Senior Member

    Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

    Get Adobe Flash player


    Join Date
    Oct 2014
    Posts
    910

    Default

    Quote Originally Posted by dowood1 View Post
    This ones off a 535 , it would fit flat on the seat rails ( hard tailed ) but my backs not so keen on that now .
    I did take the cover off and trim off some of the excess down turn on the sides as well .
    It works well for me Click image for larger version. 

Name:	2D61DEAD-D315-45EE-ABFF-34F22CB9FE29.jpg 
Views:	5 
Size:	112.8 KB 
ID:	96042
    Man im loving the traffic cone orange!

  13. #53

    Default

    Yeah it’s well cool isn’t it ,it’s officially called VW orange

  14. #54

    Join Date
    Oct 2018
    Posts
    245

    Default

    I had a '72 VW type 3 fastback in that color... like this one.

  15. #55

    Default

    Cool car and cool colour , I had one, too many years ago now but in a boring off white.
    (Dunno what model no it was tho )
    Last edited by dowood1; 08-07-2019 at 3:50 PM.

  16. #56

    Default

    Right the vendor who sold me the orange striped tank lied and told me it was at least 2.5 gals and he had checked that . But it was only 1.75 gals . So it went back on e bay and was sold on.
    Just purchased this, this afternoon 2.2 gals , should be much better I know it’s an injection model but I wanna loose the tunnel and have a flat a base in it as is practical , when funds permit which will increase the capacity some more !

    Click image for larger version. 

Name:	14762DAE-0E1D-4980-82C2-43666E7847F2.jpg 
Views:	0 
Size:	22.8 KB 
ID:	96145
    Last edited by dowood1; 08-07-2019 at 3:48 PM.

  17. #57

    Default

    Ok got the ‘new” tank 125 miles this time !
    Getting a quote to loose the tunnel and i’m Also thinking of lowering the bottom of the of the tank between the frame rails , to the depth of the frame rails , to increase the capacity .
    If it’s financially viable , not sure it will be . But worth finding out I think .
    Gonna then just have an outlet pipe to fit a remote tap , , , , , , I think , lol

  18. #58

    Default

    Ooh dear , got the quote and it’s way out of my budget £250 to lose the tunnel and nearly £400 for losing the tunnel and lowering part of the base , perhaps I was being to optimistic !
    Gonna have to see if I can pick up another cheap 2nd hand mig welder and have a crack at it miself , I think .
    Last edited by dowood1; 08-14-2019 at 12:45 PM.

  19. #59

    Default

    Using the bike a fair bit at the mo , hasn’t seemed surefooted on white lines and road seams . Plus Wanted to see if I could reduce the rear tyre pressure a bit to soften the ride up a bit . As had been running just Uber 50 psi for the both as suggested by several owners . Checked them and the were 29 each end- oops , so took a gamble and tried 25 rear & 45 front and it paid off it handles much better and I’ll prob be able to keep my kidneys after all !

  20. #60

    Default

    Apologies to all those who do mods properly / precisely / lol . But just made a sissy bar at the weekend , tried to follow the angle of the forks , to tie it in . Seems to work well for me tho ! !
    No pillion intended , but gonna put a rack in front of it for camping gear , eventually !
    Oh yeah apologies for the building site of a garden , there’s a lot going on at the mo .



    Click image for larger version. 

Name:	E9D16D60-E9B7-4992-BAAB-2341BFAF4BC5.jpg 
Views:	4 
Size:	153.1 KB 
ID:	96415Click image for larger version. 

Name:	DC56ED96-AB1D-4706-A692-1071BDB2264F.jpg 
Views:	2 
Size:	147.9 KB 
ID:	96416
    Last edited by dowood1; 08-19-2019 at 2:59 AM.

Share This



Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

Log in

Log in